Намерете си история

3 януари 2013 г.

История с марки


От Ашка
(във връзка с намирането на неща)

Ако знаеш колко много карти съм намирала! До скоро ги складирах, но вече забравих къде... 
Около 3 години прекарах в събиране на кламери от улиците. По по-пънкарски времена си ги слагах по дрехите, за късмет. Видех ли кламер и грейвах, защото си мислех че вещае страхотни неща. 
После реших че явно е обратното и ги изхвърлих всичките. 

Най-странното ми и вълнуващо улично откритие беше едно разглобено старо бюро до кофа за боклук на Любен Каравелов, близо до Ирландското. Не самото бюро е интересно, а това че беше засипано със стари пликове от писма и стотици пощенски марки, които някой е събирал. 

Веднага реших че съм забогатяла, изчаках малко да се стъмни (пиейки бира в Ирландското, разбира се) и в топлата лятна вечер клекнах до кофите да събирам марки. 
За съжаление установих че повечето бяха нарочно скъсани, така както и самите пликове. 
Един клошар също тръгна да ги разглежда с мен и каза че е загубена кауза. Но някой определено беше посветил години да ги събира. 

Разследването ми приключи с извода че става въпрос за стар учен от БАН, който си е кореспондирал с други учени от цял свят. И някой ядосан негов наследник, който най-вероятно първо е накъсал всичко, а после е изхвърлил бюрото директно през прозореца. 

Имаше изключително красиви и екзотични марки, които си прибрах, независимо че бяха леко скъсани. 
В резултат на това че не си тръгнах веднага (като клошара) все пак успях да изкопая около 20 цели марки (някои от 40-та година), които ако видя зор ще се опитам да продам, макар че едни приятели ми обясниха че едва ли ще им взема много;) 

В крайна сметка някои от марките успяха да станат част от една коледна картичка-колаж. 


1 коментара:

врати при пожар каза...

Реално погледнато човек ако тръгне да събира нещо по конкретно от улицата ще остане изумен колко еднакви неща има.Дори за монети ако през целият си живот събираме намерение стотинки, то на края може да се учудим колко пари сме събрали от това.Това,което пишете, че разследването е приключило с извода че става въпрос за стар учен от БАН, който си е кореспондирал с други учени от цял свят ми звучи доста интересно. И някой ядосан негов наследник, който най-вероятно първо е накъсал всичко, а после е изхвърлил бюрото директно през прозореца. Е уви можем само да гадаем, но марките са супер идея, да си призная не съм попадала на такава.

Публикуване на коментар

 
Creative Commons License
This work by Малки истории за града is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Powered by Blogger